دامنه یا دمین چیست؟

| بازدید : 1318 بار

دامنه چیست :

دامنه چیست؟فرض کنید تصمیم گرفته کسب و کار خودتون رو حسابی توسعه بدین و یک وب سایت راه اندازی کنید تا بتونید کالا ها و خدمات خودتون رو به مخاطبین معرفی کنید، اما قبل از راه اندازی وب سایت باید یک دامنه یا دمین داشته باشید.

دامنه چیست ؟

تصور کنید تصمیم دارید یک باغ شیک و زیبا خارج از شهر در یک منطقه خوش آب و هوا برای خودتون بسازید، قبل از ساخت شما باید یک زمین با موقعیت مناسب برای خودتون خریداری کنید تا بتوانید از دوستان و آشنایانتون بخواین برای تعطیلات آخر هفته به باغ شما بیایند و اوقات فراغتشون رو در اونجا سپری کنند، برای این که دوستان شما بتونن به ویلای شما بیان باید آدرس باغ رو داشته باشند در حقیقت آدرس باغ شما منحصر به فرد است و دوستانتون فقط با دنبال کردن اون آدرس میتونن به باغ شما دسترسی داشته باشند.

در اینترنت هم وب سایت شما باید یک آدرس منحصر به فرد داشته باشه تا کاربر شما بتونن با ورد کردن اون آدرس در مرورگر به وب سایت شما دسترسی داشته باشند، ما به آدرس هر سایت در اینترنت میگیم دامنه، آدرس دامنه بعد از www. قرار میگره و هر کس میتونه آدرس دامنه منحصر به فرد خودش رو داشته باشه.

و شما نیز برای داشتن یک دامنه باید هر سال مبلغی را بابت هزینه مالکیت اون پرداخت کنید تا دامنه در اختیار شما برای یک سال بماند.


آیا این مطلب مفید بوده است ؟ 1

مطالب مشابه